måndag 6 april 2009

Will i…

Tänkte på något sätt sammanfatta mitt möte med Robert Wells i torsdag, ifall någon skulle vara intresserad.

Till en början var han försenad kanske 30 minuter, så jag satt och mådde illa och hade faktiskt planer på att gå därifrån för jag höll på att dö av nervositet. Men, efter ett tag så kom han ingående från sceningången och såg så glad ut såå. Jag hade, som kanske alla andra, förväntat mig att han var lång och smal, men…. ack vad jag hade fel. “Han är kort och tjock ju” var det enda som gick i mitt huvud. Det gjorde också att allt lättade, jag kunde inte ta han lika mycket på allvar (inte för att det är fel med att vara kort eller tjock). Efter att ha småpratat en stund gick vi in till “pausen”, nått rum bakom scenen. Där satt det några 10 åriga stockholms pojkar, som tydligen var där i ett annat syfte än jag; för att bara få råd, pepp och tips osv. sade wellsan själv! Självklart var det “damerna först” så jag satte mig och spelade det jag skulle spela, stockholmarna såg ut som ugglor. Kunde fortfarande inte släppa att han var kort heller. Själva speleriet gick rätt ok, var inte felfritt men det gick mycket bättre än vad jag trodde att det skulle göra!!
    När jag var klar så fick jag så BRA kommentarer av Robert;
”Du har en sån otrolig känsla i din musik, jag har knappt aldrig hört något känslofullare.”
”Om du nu inte kommer lyckas som konsertpianist, kommer du absolut lyckas som allround pianist. Musikal, studio, ackompanjör, you name it!”


Med andra ord, det gick väldigt bra! Men……..tro mig när jag säger detta. Det gör mig ingenting om jag inte vinner. Herregud, jag var hemma och sov HELA dagen på fredagen av utmattning. Om jag nu skulle vinna och väl spela på Dalhalla, hur länge kommer jag vara borta då efter?!
Visserligen skulle det inte heller göra mig nått OM jag vann. Men just nu känner jag bara…. Nej tack till nerver. Det här var en awsome grej bara det!

 

För att byta ämne, så var Malin här igår. Vi hade sköj, fotade lite och kollade på L- Word. Livet på landet asso.

baby malino hej hej hej

Sen är det ju det här med att vara seriös………

 aaajust det DSC_0236 Image673vilket vi tydligen är bäst på.

 

Back to RENT!

2 kommentarer:

Ib Cederfeldt sa...

kungen är du! eller.. drottningen blir det, men ah du fattar 8D

shui sa...

HA! Busted!

I remember that name from somewhere....lol